Miks on vajalik juua vett kaalulangetuse ja kaalu säilitamise ajal? - Kaalukirurgia Keskus

Ärge unustage jaanipäeval vett juua!

Miks on vajalik juua vett kaalulangetuse ja kaalu säilitamise ajal?

Vedeliku piisav tarbimine toetab tervist ja aitab langetada kaalu. Huvitav fakt on seegi, et vee joomine aitab põletada kaloreid. Seda kinnitavad mitmed uuringud.

  • Täiskasvanute puhkeseisundi energiakulu suurenes vett juues 24-30% kümne minuti jooksul vee joomisest ja see protsess kestis 60 minutit. (3,4)
  • Ülekaaluliste naiste uuring selgitas välja, et juues üle 1 liitrit vett päevas kaotati ühe aastaga 2 lisakilo. Tähelepanuväärne on see uuring seetõttu, et need naised ei teinud ühtegi muud muutust oma eluviisis ega ka toitumises. (5)
  •  Mitmed uuringud on jälginud ülekaaluliste patsientide muutusi kaalus, kehamassiindeksis, ümbermõõtudes ja rasvamassi muutuses – juues 1-1,5 liitrit vett päevas on kõik näitajad paranenud (1,4,7).
  •  Vee joomist on seostatud ka väiksema kaalutõusu riskiga (6).

Lisaks kehakaaluga seotud kasudele toetab vee joomine ka üldist tervislikku seisundit. (8)

  • Mõjub positiivselt liigeste tervisele. Pikaajaline vedelikupuudus võib viia liigeste valuni.
  • Veri koosneb suures osas veest. Veri tarnib hapnikku kogu kehasse ja vesi aitab hoida vere õiget konsistentsi.
  • Vee tarbimine aitab kaasa naha tervisele. Kuiva naha põhjus võib olla vedelikupuudus kehas.
  • Mõjutab vaimset tervist. Dehüdratsioon võib mõjutada aju struktuuri ja funktsiooni. Samuti osaleb vesi hormoonide ja neurotransmitterite tootmises. Pikaajaline dehüdratsioon võib põhjustada vaimse võimekuse langust.
  • Toetab seedesüsteemi tööd. Soolestik vajab korralikult töötamiseks vett. Dehüdratsioon võib põhjustada seedeprobleeme, kõhukinnisust ja liiga happelist magu. Viimane suurendab kõrvetiste ja maohaavandite riski.
  • Toetab jääkainete väljutamist kehast.
  • Toetab neerude tervist. Neerud reguleerivad vedeliku taset kehas. Ebapiisav vee kogus võib põhjustada neerukive ja muid probleeme.

Soovitatav on juua vett 1,5-2 liitrit ööpäevas.

Kasutatud kirjandus:
1. Vinu A. Vij and Anjali S. Joshi. Effect of ‘Water Induced Thermogenesis’ on Body Weight, Body Mass Index and Body Composition of Overweight Subjects. J Clin Diagn Res. 2013 Sep; 7(9): 1894–1896.

2. Dennis E, et al. Water consumption increases weight loss during a hypocaloric diet intervention in middle-aged and older adults. Obesity (Silver Spring). 2010 Feb;18(2):300-7.

3. Boschmann M, et al. Water-induced thermogenesis. J Clin Endocrinol Metab. 2003 Dec;88(12):6015-9

4. Boschmann M , et al. Water drinking induces thermogenesis through osmosensitive mechanisms. J Clin Endocrinol Metab. 2007 Aug;92(8):3334-7

5. Stookey J, et al. Drinking water is associated with weight loss in overweight dieting women independent of diet and activity. Obesity (Silver Spring). 2008 Nov;16(11):2481-8.

6. Pan A, et al. Changes in water and beverage intake and long-term weight changes: results from three prospective cohort studies. Int J Obes (Lond). 2013 Oct;37(10):1378-85

7. Vinu Ashok Kumar Vij , Anjali S Joshi. Effect of excessive water intake on body weight, body mass index, body fat, and appetite of overweight female participants. J Nat Sci Biol Med.2014
Jul;5(2):340-4

8. Fifteen benefits of drinking water. https://www.medicalnewstoday.com/articles/290814